vineri, 24 iunie 2011

MI-E DOR

Mi-e dor de tine,mamă?,/ Cea care mi-ai dat viată?,


Amurguri se destramă, /Suflarea ţi-i de gheată.


Mi-e dor de tine, soare,/ De razele-ţi fierbinţi,


De roua de pe floare,/Ce-o sorbi cand o săruţi.




Mi-e dor s-aud cântând/ Tot păsăretu-n cor


Şi-alături şopotind /Năvalnicul izvor.


Mi-e dor de curcubeul /Pe-un cer nemărginit,


De crinul cu parfumul /Ce-n taină m-a vrăjit.




Mi-e dor de tine,DOR,/Ce arzi in foc şi pară,


Că m-ai lăsat să "mor",/De fapt,a câta oară?!




G.Epure.30 aug.2008(40 zile de la moartea mamei)


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


-PENTRU TINE-


--------------------


Cu trupul tău micuţ şi blând/ În viaţa mea ai apărut


Am încercat ca să te uit /Dar pân'acum n-am reuşit


În părul tău zăresc scântei/ De fir de-argint ce luminează


Inima mea de câte ori,/Privirea mea spre tine-i trează




La început n-aveam curaj /Mereu să mă gândesc la tine


Dar de atunci şi până azi /Iubirea mă susţine


Nicicând eu nu te voi uita/ Frumoasă-ntre frumoase


Deaceea inimioara mea /De tine nu se lasă




Iar dacă nu eşti de acord/ Cu-aceste gânduri scrise


Fă aşa ca al tău gând /Spre mine să îndrepte


Un potop de-njurături /Sau vorbe mai alese


Să nu mai umblu prin străini /De mine să nu-ţi pese!!!!!!




Gh.Epure. 20 iulie 1982.(unei foste iubiri)


-----------------------------------------------------------------.


SCRISOARE LUI ŞERBAN AVANU


--------------------------------------------


Anii au trecut in goană/Şi ne-am despărţit de şcoală


Iar când ne vom re-ntâlni/Noi cu drag ne-om aminti


Că am fost prieteni buni/De şcoala-n STRADA ,,CETINI"


Unde noi voie aveam/Doar să ne uităm pe geam


Şi în spate de cantină/Unde ne dădea mâncare bună!!




Era-n anul 1963/Acum suntem în 1983


Când din nou ne-am întâlnit/Şi pe loc ne-am amintit


Ce repede au trecut/Anii de copilărie


Foarte dragi mie şi ţie!!




După-un an de învătat/In marele oraş BÂRLAD


La ZORLENI ne-a detaşat/Unde am continuat


Până şcoala-am terminat.




Au trecut încă doi ani/Ne-am facut doi băietani


Noi cu gândul tot la fete/Mai uitam ce scrie-n carte.


Dar gândul nostru era/În oraş la cinema


Că ştiam ce film rulează/Să fugim după amiază


Fără să mai stăm la masă/S-ajungem devreme-acasă!!!




Sper că nici tu n-ai uitat/Viaţa noastră-n internat


Când eu eram de planton/Şi nu mâ lăsa-i să-adorm


Că amândoi în pat dormeam/Şi de-abia mai încăpeam.


Până când venea vacanţa/Noi ne sculam dimineaţa


Şi-atunci când vacanţa vine/Si eu mă despart de tine


Cu regrete şi suspine/Pentru a noastră despărţire!!




Insă nu credeam vreodată/Că vom fi viaţa toată


Despărţiţi pe totdeauna/Cum e soarele şi luna


Poate că nu-i prea târziu/Şi aceasta n-o mai ştiu


Dacă ne-om mai întâlni/Şi la fel ne vom iubi!!!




Pe mama ta când o vedeam/De tine o întrebam


Ce mai faci,pe unde eşti,/Când mai vi-i pe la Iveşti


Că pe la Caransebeş/Câmpul este cu mult şes


Nu ca în Moldova noastră/Cu câmpuri mai mult pe coastă!!


-epilog-


Tu prietenul meu drag/Când mai vii pe la BÂRLAD


Şi în drumul spre IVEŞTI/TE ROG SĂ NU MĂ OCOLEŞTI!!!




Gh.Epure. 15 oct.1983-Bârlad


---------------------------------------------------------------------------


ZIUA SATULUI GAVAN-6 August 2009


-----------------------------------------------------


6 AUGUST!Mare sarbatoare, Familii se strâng cu mic cu mare


Asa-i lasat din mosi-stramosi Sa ne-adunam cu totii frati frumosi!!!


E limpede ca timpul a trecut în zbor Pe-aripi de munca si de sarbatoare


Dar vaiii!! suntem cu totii plini de dor, Ca MAMA nu mai este,sa ne iasa-n cale!!!!




Cândva aceasta zi era prea sfânta Ca ne-aduna pe toti acasa


Si astazi e la fel de sfânta Iar eu stau singur,la parinti în casa,


De dimineata-n zorii zilei Eu cu speranta m-am trezit


Ca î-mi vor sosi musafirii Ca pentru ei m-am pregatit


Trecu o ora si-apoi trei, Trecu-se ziua jumatate


La casa parinteasca asteptând Poate-o veni vreo sora sau vreun frate;


Doar 3 tigani de la famfaraMai canta prin sat,ziua toata


Ca a trecut si timpul lorCand 12 erau odata.




Eram tânar cu sperantaSi-aveam 17 ani


Plecasem în lumea mareLa Constanta plina de soare!!


De-abia asteptam sa vina odataZiua de 6 AUGUST : una-n an


Sa ma duc în goana mareLa parintii din GAVAN !!!!




Azi când MAMA nu mai esteChiar si TATA parca nu-i,


A ramas doar o poveste Sarbatoarea satului!!!


Si daca anii au trecut Cu bucurii si cu tristeti,


Eu am ramas cu-acelasi dor De casa parinteasca am fior,




Va cred ca fiecare aveti treabaSi aveti si voi ai vostri copii,


Dar vine timpul ca odata,Ve-ti veni si nimic nu ve-ti mai gasi,


Caci CASA DULCE PARINTEASCA Unde cu totii am crescut,


Si nimeni n-o sa va recunoasca Fiindca demult n-ati mai venit.




Va plânge poarta încuiataChiar si prispa darâmata


Asteptând stapânii casei Cu lucrurile MAMEI si TATEI RAMASE!!!!!


Gh.Epure. Gavan (06-08-2009)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu